Positiivisuus on osa brändinhallintaa

Tilaa tästä veneen nimi- ja rekisteritunnustarrat

Jokaisella tuotteella on jokin brändiarvo. Hyvällä brändillä pyritään vahvistamaan tuotteen kysyntää. Halutaan tehdä tuotteesta halutumpi. Tuotteen haluttavuutta voidaan lisätä esimerkiksi paremmalla palvelulla, luotettavuudella, laadulla tai erottumalla kilpailijoista. Hyvä brändi helpottaa kuluttajan ostopäätöstä.

Puhutaan brändipääomasta, johon vaikuttaa brändin tunnettavuus, laatu, mieleyhtymät sekä merkkiuskollisuus. Maailmassa on uskollisia kuluttajia, jotka ostavat vain tietyn valmistajan tuotteita. Maailman arvokkaimpia brändeä ovat Google, Apple sekä Amazon. Vuonna 2016 Google arvo nousi 109,5 miljardiin dollariin. Puolestaan Applen arvo oli 107,1 miljardia dollaria ja Amazonin brändi arvo oli 106,4 miljardia dollaria. Euroopan arvokkaimmat brändit ovat BMW ja Shell noin 37 miljardin dollarin arvoilla.

Lähteet

Brändi
This Map Reveals the Top 2017 Brands for each Country