Valokuvausharrastus ja somevaikuttaminen: Mahdollisuuksien yhdistelmä

Tilaa tästä veneen nimi- ja rekisteritunnustarrat

Olen tässä viime kuukausien aikana saanut omakohtaisen kokemuksen siitä, kuinka valokuvausharrastukseni sai uutta potkua somevaikuttamisen kautta. Sosiaalinen media on tarjonnut minulle alustan, jossa voin jakaa kuviani laajalle yleisölle ja luoda samalla aktiivisen seuraajakunnan. Osallistuin Kainuun TE-palveluiden järjestämään somevaikuttajakoulutukseen, joka antoi minulle arvokkaita taitoja sosiaalisen median käytöstä ja itseni brändäämisestä. Koulutuksen ansiosta pystyin yhdistämään valokuvausharrastukseni ja teknologian tehokkaasti​ (Kuvawiik)​​ (Työmarkkinatori)​.

Somevaikuttamisen avulla olen saanut mahdollisuuden verkostoitua muiden valokuvaajien ja alan ammattilaisten kanssa. Tämä vuorovaikutus on johtanut uusiin oppimismahdollisuuksiin. Koulutuksessa opin ymmärtämään sosiaalisen median dynamiikkaa ja hyödyntämään sen tarjoamia työkaluja. Tämä on auttanut minua kehittämään valokuvaukseni uudelle tasolle ja luomaan ammatillisia mahdollisuuksia luontokuvauksen parissa​ (Työmarkkinatori)​.

Kannustan kaikkia valokuvaajia hyödyntämään somevaikuttamisen mahdollisuudet täysimääräisesti. Säännöllinen ja laadukas sisällöntuotanto, aktiivinen vuorovaikutus seuraajien kanssa sekä oman persoonallisen brändin rakentaminen ovat avaintekijöitä menestykseen. Oma tarinani osoittaa, että somevaikuttaminen voi auttaa viemään harrastuksen seuraavalle tasolle ja toivon, että sen voisi muuttaa jopa ammattimaiseksi toiminnaksi​ (Kuvawiik)​​ (Työmarkkinatori)​.

Lähteet

  1. Kuvawiik. ”Valokuvausharrastus vie hetkessä mukanaan.” Linkki artikkeliin.
  2. Työmarkkinatori. ”Tomi Heikkinen osallistui Työvoimakoulutuksella somevaikuttajaksi 60 päivässä -koulutukseen.” Linkki artikkeliin.